Fundacja „Dolnośląskie Forum Wodociągowe”, zorganizowała w dniu 08.09.2016r. szkolenie na temat „Wpływ nowelizacji Prawa zamówień publicznych na udzielanie zamówień sektorowych ”, podczas którego omawiana była m. in. następująca problematyka:
1. Nowe definicje legalne (środki komunikacji elektronicznej, zamówienie sektorowe) oraz ich wpływ na udzielanie zamówień sektorowych.
2. Zamówienia sektorowe w świetle nowelizacji Pzp:
- działalność sektorowa,
- nowe wyłączenia,
- zmiany w rejestrze kwalifikowanych wykonawców,
- okresowe ogłoszenia informacyjne o zamówieniu sektorowym,
- partnerstwo innowacyjne,
- dialog konkurencyjny jako tryb udzielania zamówienia sektorowego,
- zamówienia z wolnej ręki,
- umowy ramowe w zamówieniach sektorowych.
3. JEDZ - jednolity europejski dokument zamówienia jako wstępne oświadczenie:
- zasady przedstawiania,
- wypełniania,
- weryfikowania,
- JEDZ dla podwykonawców oraz członków konsorcjum.
4. Obowiązek zatrudniania na podstawie umowy o pracę przy usługach oraz robotach budowlanych.
5. Nowe zasady agregowania zamówień publicznych:
- udzielanie zamówień na usługi mieszane (dostawy, usługi, roboty budowlane),
- udzielanie zamówień przez różnych zamawiających (sektorowych i klasycznych),
- udzielania zamówień podlegających różnym reżimom prawnym.
6. Ustalanie wartości szacunkowej zamówienia:
- nowe zasady ustalania wartości zamówienia, w szczególności na: usługi ubezpieczeniowe, projektowe, partnerstwo innowacyjne, usługi powtarzające się okresowe.
7. Zasady opisywania przedmiotu zamówienia po nowelizacji:
- żądania właściwego oznakowania,
- odesłania do funkcjonalności.
8. Nowe zasady dotyczące ustalania warunków uczestnictwa w zakresie zdolności finansowej i ekonomicznej:
- nowe zasady określania warunków uczestnictwa w zamówieniach sektorowych,
- nowe zasady weryfikowania wykonawców,
- zasady przedstawiania dokumentów.
9. Zmiana przesłanek wykluczenia z prowadzonego postępowania:
- przesłanki fakultatywne,
- przesłanki obligatoryjne,
- zasady weryfikacji,
- dokumenty na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
10. Elektroniczne procedury udzielania zamówień publicznych:
- zasady udzielania zamówień,
- sposób porozumiewania się,
- aukcja elektroniczna,
- dynamiczny system zakupów.
11. Forma ofert:
- katalogi elektroniczne,
- wyłączenie elektronicznych ofert.
12. Odformalizowanie procedur udzielania zamówień publicznych:
- zmiany w zakresie wadium,
- zasady liczenia terminów.
13. Udzielanie zamówień publicznych na usługi społeczne oraz inne usługi.
14. Kryteria oceny ofert:
- cena poniżej 60%,
- cykl życia produktu (zasady ustalania, opisywania kryteriów),
- kryteria dotyczące właściwości osób wyznaczonych do realizacji zamówienia,
- inne dopuszczalne kryteria oceny ofert.
15. Nowe przesłanki odrzucenia ofert.
16. Zmiany w zamówieniach z wolnej ręki (zamówienia uzupełniające, zamówienie in house).
17. Zamówienia zastrzeżone a zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
18. Zmiany w zakresie udzielania zamówień na dostawy, usługi oraz roboty budowlane.
19. Zmiany w środkach ochrony prawnej.
20. Umowy w zamówieniach publicznych:
- istotne zmiany umowy,
- dopuszczalne zmiany umowy,
- zasady liczenia wartości zmian w umowach,
- zasady wprowadzania zmian do umowy,
- wypowiadanie umów.
21. Inne problemy poruszone przez uczestników.
Szkolenie poprowadziła mec. Kinga Ławniczak, radca prawny prowadzący kancelarię w Poznaniu, praktyk specjalizujący się w zamówieniach publicznych od 1996r., szkoleniowiec, prowadzi zajęcia na podyplomowych studiach z zakresu zamówień publicznych na Politechnice Poznańskiej, posiada duże doświadczenie w udzielaniu zamówień publicznych przez podmioty działające w branży sektorowej, na co dzień współpracuje z wieloma jednostkami samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwami wodociągowo - kanalizacyjnymi, ciepłowniczymi, zakładami energetycznymi, spółkami gazowniczymi, PKP, uczelniami wyższymi, placówkami naukowo – badawczymi itp.